Humboldt-Universität zu Berlin

Publications

Monographs:

 

Edited Volumes and Special Issues:

 

Articles:

 

Handbook Articles, Short-Form Articles and Miscellanea:

 

Reviews:

  • "Review: Caroline Edwards: Utopia and the Contemporary British Novel." In: Utopian Studies 34:3 (2023): 595-600.
  • "The Gift of the Mediator: Stuart Hall's Selected Writings on Marxism." In: Soundings: A Journal of Politics and Culture 83 (2023): 136-141.
  • "Review: Stuart Hall: Selected Writings on Race and DifferenceSelected Writings on MarxismWritings on Media." In: Journal for the Study of British Cultures 29:2 (2022): 261-265.
  • "Review: Henriette Gunkel, kara lynch (eds.): We Travel the Space Ways: Black Imagination, Fragments, and Diffractions." In: Medienwissenschaft 4 (2020): 376-377.
  • "Review: Joel Burges, Amy Elias (eds.): Time: A Vocabulary of the Present." In: Journal for the Study of British Cultures 24:2 (2018): 205-208.
  • "Review: Cecile Sandten, Claudia Gualtieri, Roberto Pedretti, and Eike Kronshage (eds.): Crisis, Risks and New Regionalisms in Europe: Emergency Diasporas and Borderlands." In: Anglistik: International Journal of English Studies 29:2 (2018): 170-171.
  • „Review: Joel Gwynne (ed.): Transgression in Anglo-American Cinema: Gender, Sex and the Deviant Body.“ In: Medienwissenschaft 2 (2017): 265-266.
  • „Review: Aaron Michael Kerner, Jonathan L. Knapp: Extreme Cinema. Affective Strategies in Transnational Media.“ In: Medienwissenschaft 2 (2017): 263-265.
  • „Review: Paul Elliott: Studying the British Crime Film.“ In: Medienwissenschaft 2 (2016). 229-230.
  • „Review: Scott Loren, Jörg Metelmann: Irritation of LifeThe Subversive Melodrama of Michael Haneke, David Lynch and Lars von Trier.“ In: Medienwissenschaft 2/3 (2014): 262-265.
  • „Review: Julia Meier: Die Tiefe der Oberfläche. David Lynch – Gilles Deleuze – Francis Bacon.“ In: Medienwissenschaft 2/3 (2014): 265-267.
  • „Review: Beate Schappach: AIDS in Literatur, Theater und FilmZur kulturellen Dramaturgie eines Störfalls.“ In: Medienwissenschaft 4 (2013): 442-445.
  • „Review. Sebastian Nestler: Performative Kritik. Eine philosophische Intervention in den Begriffsapparat der Cultural Studies.“ In: Medienwissenschaft 4 (2012):  428-430.
  • „Rezension: Miriam Havemann: The Subject Rising Against Its Author. A Poetics of Rebellion in Bryan Stanley Johnson’s Œuvre.“ In: Achim Hölter (Hg.): Komparatistik. Jahrbuch der Deutschen Gesellschaft für Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft 2011. Heidelberg: Synchron, 2012. 144-147.